USTAWIENIA

| Imieniny:
Regionalny system ostrzegania
Biuletyn Informacji Publicznej
Biuletyn informacji publicznej
Emapa
Elektroniczna mapa gminy
Krajowa Mapa zagrożeń bezpieczeństwa
Krajowa mapa zagrożeń bezpieczeństwa

 

 

 

Wirtualny spacer

grafika z nagrania i ikona play

Transmisje On-line

 

Epuap

Obywatel
Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
Logo OPS Stężyca

grafika z ikoną psa i napisem ADOPTUJ PSA

Archiwalna strona
Archiwalna strona

 

grafika z ikonami wykrzyknika

Zarządzenie kryzysowe

Błękitna grafika z zarysem domu i zaznaczonym "ptaszkiem". Napis: "czyste powietrze zdrowy wybór" w dwóch linijkach. Hasło promuje znaczenie czystego powietrza dla zdrowia.

Czerwone tło z białym tekstem: "Poradnik bezpieczeństwa". Poniżej napis: "Przeczytaj, przećwicz i zachowaj". W tle zarysowane rysunkowe postacie i kształty.

Aktualności

Zdjęcie Artykułu

Ogłoszenie o planowanym przystąpieniu do udziału w Programie „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026

Opublikowano: 05-09-2025

Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026 finansowany jest ze środków pochodzących z Funduszu Solidarnościowego.

Informujemy, że rozpoczął się nabór wniosków w ramach resortowego Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026.

Gmina Stężyca w ramach ww. Programu zamierza ubiegać się o dofinansowanie z Funduszu Solidarnościowego na realizację usług asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością.

Celem Programu jest wprowadzenie usługi asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia przy wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.

Adresatami programu są:

dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz osoby z niepełnosprawnościami posiadającymi orzeczenie:
a) o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
b) o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
c) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy 
z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
 

Usługi asystencji osobistej polegają w szczególności na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością we wszystkich sferach życia, w tym:

– wsparciu uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;

– wsparcie uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;

– wsparciu uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;

– wsparciu uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.

Szczegółowe informacje o Programie dostępne są na stronie: https://niepelnosprawni.gov.pl/program-fs/nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego/

Dostrzegając potrzebę uczestnictwa w życiu społecznym osób z niepełnosprawnościami Ośrodek Pomocy Społecznej
w Stężycy prowadzi rozpoznanie środowiska, które pozwoli na objęcie jak największej grupy osób pomocą w ramach Programu, w którym udział jest całkowicie nieodpłatny.

Osoby zainteresowane udziałem w ww. Programie prosimy o kontakt z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Stężycy ul. Królewska 4, 08–540 Stężyca, tel. 81 866-31-48 w terminie do 10.09.2025 r. godz. 15.30.

Zgłoszenie zapotrzebowania nie jest jednoznaczne z przyznaniem pomocy. Przyznanie usług asystenta będzie możliwe po uzyskaniu przez Gminę Stężyca środków finansowych na realizację Programu.


Autor: Rafał Kowalski
Powrót